söndag 19 juli 2009

Packande av båten... kl 04.00

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Gösen sa...

riktigt fin båt! Hur går det att trolla med den, eller kör du elmotor då? jag har en 30hk 4t på min finnark 460R, å då har jag bytt stigning på proppen, samt kör med både drivankare och murarhinkar för att få ner farten, ligger då på 1,1-1,5knop. Gösfiske brukar kräva låga farter

Björn sa...

Hej

Den är fin att trolla med så länge det är lugnt väder. Så fort det blåser lite så driver den som en balja men det är ju väldigt bra bredd i den till packningen och fin att kasta ifrån efter vår och höst gäddorna då den är väldigt sid stabil tack vare den flata botten. Jag har ett ganska så stort drivankare för att få ner farten på den då jag anv 50hk motorn att trolla med också annars gör den 2.3 knop med mitt hemma byggda så gör vi mellan 1.1-1.5 knop beror på vinden men oftast ligger vi på 1.2 knop.